Inicijator akcije:: Branimir Š
Institucionalna potpora omogućila nam je uistinu veliki razvoj – to se ponajprije vidi u jačanju vlastitih kapaciteta da širimo usluge i sadržaje, da zapošljavamo djelatnike određenih struka, ponajprije na korist našim članovima, ali i cijeloj zajednici. Upravo zahvaljujući tome, između 33 trenutnih zaposlenika, imamo koordinatora projekata, stručnu tajnicu te 2 psihologa i 2 fizioterapeuta. Zahvaljujući takvoj ekipiranosti, u ovoj nesvakidašnjoj i za mnoge teškoj situaciji, uspostavili smo model rada online i telefonom. Naime, psihološka potpora je u ovakvoj situaciji (uz prisutnu bolest, sve njene simptome i posljedice) postala još važnija, tako da psihologinje svakodnevno kontaktiraju članove i njihove obitelji, a evidencija se vodi na google disku, kako bi koordinatorica, predsjednica i stručna tajnica imale svakodnevno uvid u situaciju. Ilustriramo ovo praćenje kraćim izvještajem koncem ožujka: „S obzirom na trenutnu situaciju globalne pandemije koronavirusa, uobičajeni izravni rad sa članovima društva trenutačno nije moguć. Stoga se komunikacija sa članovima odvija telefonskim putem i online - putem Facebook profila Društva. Osobe koje su kontaktirane obuhvaćaju obje rodne skupine s dominacijom članica ženskog roda, a budući da su one i češće članice društva. Što se tiče dobnih skupina kontaktirane su osobe svih životnih dobi, a ponajviše osobe starije dobi (60 -75). Trenutno je od ukupnog broja članova/ica kontaktirano njih 121. Pregledom potreba identificirane su osobe koje imaju teža oboljenja, žive same ili su već uključene u savjetodavni rad te su sukladno time dobile prvenstvo tijekom prvih dana telefonskog savjetovanja. Razgovor je najviše usmjeren na to kako se osjećaju i ponašaju u trenutnoj situaciji. Većina članova/-ica izjašnjava se da se dobro nosi s promjenom svakodnevne rutine i boravkom u kući te navode da imaju podršku bliskih osoba. Također, daju i povratnu informaciju da im je drago što smo nazvali i što znaju da se mogu obratiti Udruzi. Kod manjeg broja članova detektirane su intenzivnije brige i strahovi oko pandemije koronavirusa, stoga su ti članovi/-ice i dalje praćeni i uključeni u telefonsko savjetovanje. Kroz razgovore sa članovima normaliziramo sva emocionalna stanja, najčešće neugodna, koja se javljaju u trenutnoj situaciji i kroz psihoedukaciju objasnimo kako se nositi s neugodnim emocijama i raspoloženjima. Članovi/-ice se upućuju na posvećivanje svojoj svakodnevnoj rutini onoliko koliko je to najviše moguće te ih se potiče da ubacuju i nove, konstruktivne aktivnosti u svoju rutinu, poput tjelovježbe, čitanja i sl., odnosno sve one aktivnosti koje im pružaju osjećaj ugode i zadovoljstva. Također, preporuča im se da smanje količinu vijesti koje slušaju i gledaju o trenutnoj situaciji. Usmjerava ih se i na oslanjanje na socijalnu podršku bliskih osoba, poglavito njihovih ukućana, kao i održavanje komunikacije s drugima putem telefona i društvenih mreža. Članove i članice se dodatno educira o traumi i stresu kao uobičajenim i popratnim pojavama ranije navedene pandemije koronavirusom te nedavnog potresa. Potres se poglavito tematizira s osobama koje su na više pogođenim područjima te osobama koje iskazuju strah, paniku i osjećaj gubitka kontrole. Kao što je navedeno, sa članovima komuniciramo i putem Facebook profila Društva, na kojem objavljujemo stručne savjete kako si pomoći u trenutnoj situaciji. Telefonskim se savjetovanjem članove/-ice upućuje i na Facebook stranicu kako bi dobile te obavijesti i/ili informacije o fizioterapijskim vježbama. Nadalje, osim razgovora u živo telefonom, pokazalo se da većina članova i njihovih obitelji intenzivno prati naše društvene mreže, odnosno FB profil, na kojem redovito objavljujemo psihološke savjete. Osim prijenosa važnih informacija, Društvo je uvelo i tzv. Anticorona Fitness, odnosno svakodnevne upute i primjere vježbi koje korisnici mogu sami izvoditi kod kuće, a koje su im od izuzetne važnosti, što postaje svojevrsna zamjena za uobičajene dnevne individualne rehabilitacije ili grupne vježbe. Da je ovo trenutno dobar (i zapravo-uz individualne telefonske razgovore-jedini mogući način) komunikacije pokazuje i statistika, odnosno broj pregleda objava, novih pratitelja i slično. Iako ne možemo izdvojiti neku posebnu priču, smatramo da smo zahvaljujući tehnologijama uspjeli i članove i građane općenito (broj pratitelja je daleko premašio broj članova, odnosno objave ne prate i ne sudjeluju samo članovi) motivirati da rade na sebi, dati im do znanja da im je naša udruga na raspolaganju, ohrabriti ih i oraspoložiti.
Inicijator akcije: Branimir Š
Lokacija: Hrvatska Zabok
Početak: 01/03/20
Kraj: 31/05/20